25 feb. 2011

Ingen bra bloggare

Jag är verkligen ingen bra bloggare, men ser ändå tjusningen i att uppdatera bloggen lite då och då för att några enstaka läsare ska se vad gör eller tänker på för tillfället.

Vad har hänt sen sist? Jag lyckades komma iväg till Robert och vad jag kan minnas av helgen så var den mycket trevlig. Vet att jag och Robert startade ett HP-maraton på Söndagen även om hans missade stora delar då han behövde sova. Sedan så vet jag att mitt filmtittande inte var så bra eftersom det slutade med att jag försov och aldrig kom iväg till Linköping på måndagen. Fast samtidigt var det tur, ritkig jävla tur. Upptäckte på Tisdagen när jag kom till skolan och efter att ha kollat schemat att Måndagens saker hade blivit inställda och flyttade till just Tisdagen. Fatta hur besviken jag hade varit om jag faktiskt lyckats sätta mig på tåget den där måndagen, vilket förövrigt var alla hjärtans dag, som jag lyckades gnälla skiten ur.

Resten av veckan var mest bara skola, men på Fredagen(18/2) kom Linski till mig och vi drack öl och cider och hade det allmänt mys och hon fick träffa min kompis Tobias. De hade japanskan gemensamt och tja, fick väl lida lite tackvare det när de snackade massor med hemlisar. Lördagen var bakisdag och senare på kvällen blev det melodifestivalen, oh yes jag är ärlig, jag följer den skiten. Söndagen var inte lika rolig, hade feber och ännu en gång har jag lyckats bli sjuk... Det är nästan så jag får börja räkna dagarna när jag är frisk i stället.

Nu sitter jag hemma hos Robert, kunde åka hit redan igår. Jag har mest tagit igen SH, för tja, någon gång förra veckan så gick med mobila bredband sönder. Modemet är i två delar och det går absolut inte att fixa. Har i alla fall sagt upp det nu och ser framemot att flytta till min etta och skaffa fast. Det kommer bli så mycket bättre. Kontraktet är underskrivet och inlämnat, dessutom är korridorsrummet uppsagt så nu är det 100% klart att jag flyttar 1 April.

Planer för helgen? Träffa Roberts syster från Sthlm och åka in till Kalmar på Lördag. Ska införskaffa en hårtork på Clas Ohlsson, titta in på CalCon och sen åka ut till Ikea och vem vet kanske lyckas jag smita in på någon drop in och kan klippa håret vilket jag inte gjort på ett halvår.

Annars mår inte något vidare bra, men jag kan inte sova.

//Sannie

Inga kommentarer: