30 okt. 2010

Vårdcentralen igen?

Just nu sitter jag i Söderåkra, hemtentan skickades i går och hur det gått med den får jag veta om tre veckor.

Jag tror inte det gick så bra, men jag har gett så mycket tid jag orkat vilket hade kunnat varit mer om det inte varit så att jag varit sjuk i snart två veckor. Skrev ju att jag vaknade och var dunderförskyld Måndagen efter Viggo varit hos mig i Linköping. Redan andra dagen utvecklades det till halsont och sen har det varierat med hur ont det gjort. Däremot har det inte gjort så ont att jag kännt att nu måste jag kolla upp det. Men nu efter två veckor med dålig sömn pga halsont och segt slem börjar jag bli ganska förstörd och blir det inte bättre tills på Måndag så måste jag ringa om tid. Enligt mamma som fick titta så såg det inget vidare ut, uppsvullen och röd och dessutom beläggning på tungan. Men tja, jag är inte så duktig på att orka ta hand om mig själv.

Hoppas det fixar sig, för nu sätter nya kursen igång och nu jag förstått hur skolan fungerar på allvar har jag en helt annan motivation till skolarbetet. Dessutom kommer det vara mycket grupparbete denna kursen och jag tänker vara delaktig till 100% för jag har sett påtok för många skräckexemplen på grupper där några bara åker snålskjuts.

Nu ska jag umgås med familjen innan jag och Robert åker tillbaka till Mönsterås och får besök av finaste Maddie och David.

//Sannie

Inga kommentarer: