11 juni 2012

Fotboll ikväll!

Det är ett tag sedan jag skrev senast och lite har väl hänt sedan dess! TVn som Obi köpt är toppen och TV-tittandet har faktiskt blivit mycket roligare. Min mamma fyllde 49 år den 3/6, men Obi och jag åkte till Söderåkra 6/6 och stannade över natten och firade mamma lite sådär i efterskott. Dessutom blev det vadslagning hos familjen Svensson vilket lag som vinner EM. Det är typ ett måste när det är EM och VM. I år ser det ut på följande vis: Pappa: Holland (Grupp B) Mamma: Spanien (Grupp C) Marcus: England (Grupp D) Fredrik: Tyskland (Grupp B) Jag: Sverige (Grupp D) Anton: Irland (Grupp C) Alla har lagt 10 kr så vinnaren blir den vars lag tar sig längst i EM och blir i alla fall 50 kr rikare. Varför jag valde Sverige har jag ingen aning om, det kändes helt enkelt bra då och jag hoppas det går bra för dem i kväll. Än så länge ser det bäst ut för Fredrik eftersom Tyskland vann mot Portugal medan Holland förlorade mot Danmark (Bra jobbat!). Spanien spelade ju oavgjort mot Italien. Irland gick däremot riktigt dåligt för eftersom de förlorade mot Kroatien med 1-3. Så ikväll hoppas jag det går riktigt bra för Sverige när de möter Ukraina och riktigt dåligt för England när de möter Frankrike! Däremot måste jag säga att det blir extra spännande i nästa gruppomgång då: 13/6: Holland - Tyskland 14/6: Spanien - Irland 15/6: Sverige - England Förutom fotboll så träffade jag Lina och hennes kompis från Japan 7/6 och vi åkte över till Öland och åt kroppkakor! Det var väldigt gott! Sedan åkte vi vidare till Linas farmor och farfar, där vi fick fika och sedan tåg vi en lång promenad ner mot vattnet. Igår träffade jag Juli från SH och hennes pojkvän, hon var på besök här nere och vi passade på att träffas på en liten fika utomhus. Det var också väldigt trevligt, även om det inte varade så länge. Veckan som kommer är det inte så mycket planerat, men jag hoppas jag hittar den där lilla extra orken för att ta tag i SH. Blir ledsen eftersom jag inte riktigt vet vart den tagit vägen.

Inga kommentarer: